גישור גירושין – איך זה עובד? המדריך המלא

נמצאים בתהליך גירושין ומעדיפים לסיים את זה בכבוד ומחוץ לכותלי בית המשפט? כדאי שתשקלו לפנות לתהליך של גישור. מטרת הגישור היא לפתור סכסוכים ומחלוקות משפחתיות בסביבה סובלנית, פתוחה ומכילה. אז איך התהליך עובד? כל הפרטים בכתבה – המשיכו לקרוא.

גישור גירושין

גישור לפני גירושין עוסק ביישוב מחלוקות בין בני זוג שהחליטו להתגרש, ומטרתו הבלעדית היא הגעה להסכם גירושין המסדיר את היחסים בין הצדדים, החל מהתנהלות עם ממון ונכסים משותפים, וכלה במשמורת על ילדיהם המשותפים. כמו כן, היתרון הבולט של גישור בהשוואה לבית המשפט, הוא שהמגשר עובר תהליך של הכרת הצדדים לעומק כדי להבין את צרכיהם, בניגוד לשופט שפוסק בהתאם לסוגיה המשפטית.

בשנת 2016 נכנס לתוקף חוק המחייב צדדים שנמצאים בסכסוך משפטי, לנסות לפנות להליך גישור לפני שהם פונים לבית המשפט. כמו כן, לאחר ארבע פגישות עם גורמי מקצוע, הצדדים יחליטו האם הם מעוניינים להמשיך בהליך הגישור, או שהם מעוניינים לפתור את המחלוקות בבית המשפט. הליך גישור גירושין טומן בחובו יתרונות רבים, ובשנים האחרונות הפך לפופולרי מאוד. תפקיד המגשר הוא להתייחס למחלוקות באופן האובייקטיבי והנקי ביותר, ולהציע פשרה שתהיה מוסכמת על שני בני הזוג, תוך חתימה על הסכם כתוב. גישור הרבה פעמים יכול להיות שלב מקדים להליך משפטי, אך בניגוד להליך המשפטי גישור הוא תהליך שכל הצדדים מסכימים עליו והוא לא נכפה על אף צד – כלומר אף אחד לא יכפה עליכם להגיע לפגישה עם המגשר, אתם צריכים להגיע לפגישות מבחירה ומרצון, וזאת בניגוד לצו בית משפט אליו אתם מחויבים להגיע. מטרת התהליך היא להגיע להסכמות בנועם ותוך הבנה הדדית של הצדדים, באופן בו לצדדים יש שליטה על ההליך עצמו.

האופן בו מתנהל תהליך גישור גירושין

תהליך הגישור לא עובד לפי כלל אצבע מסוים, לכל זוג יש את הקונפליקטים שלו ואת אופן הטיפול המדויק עבורו, כלומר אין שבלונה מסוימת שעובדים לפיה. מגשר מנוסה ומקצועי ידע להתאים לכל מקרה את הטיפול המדויק עבורו – תפקיד המגשר הוא לא תפקיד פשוט, ולכן הוא חייב להיות אדם בעל יחסי אנוש מצוינים, סבלנות וסובלנות ויכולת מנהיגות והובלה שתסייע למשפחה להגיע לפשרה הטובה ביותר עבור כל הצדדים.

גישור לפני גירושין – יתרונות התהליך

  • גישור לפני גירושין מנסה לפתור את הסכסוך בדרכי שלום ונועם, לעומת הליך משפטי שבהרבה מקרים נוטה להסלים למלחמה של ממש – בה בני הזוג משתמשים בתותחים הכבדים שלם, תוך זריקת האשמות ועלבונות אחד כלפי השני.
  • זוגות שחשוב להם לסיים את הנישואין יפה, או אפילו לשמור על יחסי חברות, נוטים לפנות להליך גישור, כיוון שהמגשר עושה עבודה כדי להכיר את שני בני הזוג לעומק, ומגיע איתם לפשרה שתהיה מוסכמת על שניהם. בניגוד לבית המשפט בו השופט מגיע להכרעה משפטית גרידא. זוגות בוחרים בגישור, כיוון שהם רוצים לצמצם את הנזק הנפשי עבורם ועבור ילדיהם.
  • הגישור מתבצע באווירה רגועה ונעימה, בו הצדדים מגיעים להידברות בריאה בה מעורב גורם שלישי שמנתב ומוביל את בני הזוג להסכם הטוב ביותר עבורם. תהליך הגישור מסייע לבני הזוג להניח את הכעסים בצד, ולהתמקד בעיקר בטובת הילדים. בנוסף, בגלל האווירה הרגועה שהגישור דוגל בה, הלחץ של בני הזוג פוחת.
  • תהליך הגישור יכול לסייע גם לאחר הגירושים, כיוון שהתהליך גורם לזוג לתרגל תקשורת בריאה הכוללת הקשבה והכלה.
  • תהליך הגישור הוא תהליך זול וקצר יותר מהליך משפטי, ומותאם לקצב של בני הזוג.
  • הגישור הוא הליך חסוי, כלומר על ההליך חל חיסיון מוחלט, ולא ניתן לעשות שימוש בדברים שנאמרו בעת פגישות הגישור.

תהליך גישור לפני גירושין נובע מתוך רצון כן ליישב את הסכסוך, תוך פתיחות ועם מינימום פגיעה – התהליך מחזק את המשתתפים, ומאפשר לכם להמשיך בחיים באופן בריא ונכון. גישור גירושין הוא תהליך דיסקרטי ובטוח, וכדי להתחיל אותו הוא חייב להיות מוסכם על כל הצדדים המשתתפים. התהליך מאפשר ליישב את הסכסוכים בצורה נעימה ומכבדת בליווי מגשר –  תוכלו לפנות אלי בכל שאלה, אשמח לייעץ לכם מתוך ארגז הכלים עשיר שלי, המבוסס על ניסיון של שני עשורים כמגשר מוסמך לענייני גישור משפחתי ,וכחבר בלשכת המגשרים.